Wednesday, February 11, 2009

keliru+buntu+pening+tak tau


ain..tolong aku..aku tak tau nak buat keputusan..kau sorang jela yang boleh faham aku..kau tau kan aku betul2 sayang dia..sebab tu aku dah amik keputusan nk hidup dgn dia..walaupun dia bukan 1st love aku tp cinta dan sayang aku pada dia mmg ikhlas..aku nk bina hidup baru dgn dia..aku nk dia jadi imam aku,pemimpin aku..aku nk dia jaga aku lindungi aku..aku nak kasih sayang kami berlandaskan cintaNya..smpai akhir hayat kami..kau tau kan mmg tu impian aku dari dulu..kau tau kan cam mane kisah silam aku..macam mane aku betul2 perlukan seorang utk aku rasa selamat,tenang,bahagia..

ye..sabar..ain faham..luahkanlah..jangan simpan pape dlm hati tu..ain sedia menjadi pendengar terbaik utkmu..

ain,kau tau kan sebelum ni macam2 dugaan kitorg dah lalui nk smpai ke tahap ni..almost 4years..tak pernah terlintas utk aku sia2kan semua ni..aku tau..dia pun sama..aku sedar cinta dia pada aku memang kuat..aku tak pernah meragui kesetiaannya..dia tak pernah ada pmpuan lain..jauh skali curang..aku tau..


habis tu ape yg dirisaukan lagi ??

dia banyak buat aku ketawa..dgn lawak jenakanya..kalo dgn dia ade je benda yg dia nk buat aku gelak..paling2 pun tersenyum..susah nk tgk muka serius dia..nk bergurau,nak mengusik je..
tapi..aku sedih...bila perkara yg sepatutnya dia serius tp aku tak nmpak sikap tu..tentang hubungan kami..masa depan kami..kami sepatutnya kena bersikap lebih matang..kena byk berkomunikasi..tapi aku rasa kami semakin tak sefahaman..kau tau aku macam mana kn..aku tak suka bila ade masalah dibiarkan berpanjangan..tp dia...dia seolah2 tak tau apa yg sepatutnya dia buat..kadang2 aku rasa macam dia lari dr masalah..aku tertekan ain..dia seolah2 menyeksa perasaan aku...tiap kali kami ada masalah mst perkara sama akan berulang...

sabar...sabar tu kan indah..tuhan tgh nak uji ketahanan dan kekuatan korang..cinta itu tidak menyakitkan..cinta itu sentiasa menguji..

ye..aku tau tu semua..tapi kadang2 aku jadi tak tahan dgn mulut2 yg berkata2..itu ini..dan dia selalu membisu bila aku menyuarakan..family aku..kawan2..saudara mara..semua berkata tentang kami..aku..dia..aku takut...macam mana dgn masa depan aku nanti..mmg aku syg dia tapi macam mana bila kami diuji lagi...takkan dia nak biarkan aku sorang2 hadapi semua..dia sepatutnya pimpin tangan aku...takkan dia nak terus membisu...kami akan jadi suami isteri tak lama lg..semua org dah tau..patut ke aku tukar keputusan ni....patut ke ain......dia susah nk faham perasaan aku..kehendak aku..aku rasa macam kami hanya kongsi suka bersama tp bukan duka..selama ni kami bertahan pn sebab rasa sayang n cinta saje..tp kau jugak pernah bgtau aku tu saje tak cukup..tanggungjawab,persefahaman,toleransi itu sgt penting..tolong aku ain.......

ermmmm...

kepada kawan2 atau sesiapa yg membaca blog ain ni tolong lah beri pendapat,pandangan n nasihat korang...ain pn tak tau nk cakap apa lg kt dia...kesian dia asyik sedih...kalau nk cite tentang kisah dorang ni mmg panjang sgt..lenguh tangan ain nk tulis kt cni..huhu..i mean taip..so please help her ya.....

4 comments:

JIVEBUMZ said...

fuh masalah series nie.. hurm patutnye dorang sesama sendiri kene berbincang bersama.. duduk semeja dan terus terang segalanya.. tp kalo salah sorg xnak bagi kerjasam memang susah la...

mungkin perlukan org ke 3 means kawan kepada lelaki tersebut utk bercakap bg pihak perempuan.. bkn apa kadang kala melalui kawan2 lebih berkesan.. tp kene kawan rapat dia la.. selebihnya sentiasa berdoa dan setiap hari ceriakan hubungan tu.. jgn layan jer perasaan bosan + boring sesama..

adesss..faham ker?? hihi

NurulAin_butterfly said...

wah2...tenkiu utk cik jivebumz..pendapat akan dikemukakan kepada pihak terlibat..

CikYana(",) said...

mmg dap pun:))

honeysour's blog said...

ye betul kata kak ila..orang ke-3 juga penting...

kak nana juga pernah jadi org ke-3 utk leraikan kekusustan itu...

tapi bertahan cuma sebntar...

sikap toleransi itu tidak berpanjangan...

ape2 pun, tabahkan hati dan buat keputusan berdasarkan baik dan buruk nya...