Wednesday, April 15, 2009

entah mengapa..


entah mengapa..tiba2 kesayuan menyelinap ke seluruh urat saraf.. hmm.. Sukarnya mahu menukarkan apa yang bermain difikiran ni dalam bentuk ayat..mungkin aku ini seorang yg selalu melihat sesuatu perkara hingga ke sudut paling dalam..ya..aku pemikir terhebat..iyela kalau tak macam mana migrain boleh menyerang..aku perlu lebih redha dengan tiap ketentuan..hidup ini pelik kan? namun hidup cukup indah.. untuk kita yang tahu bersyukur..untuk hati yang memiliki sifat qanaah..qanaah,merasa cukup..dan paling penting sabar..sabar itu kan indah..
hatiku sayu lagi..mengapa?entah..aku sendiri tak pasti..bicara hati ini sukar untuk diterjemah..aku cuba anyam semua ini menjadi hamparan..lukisan yang mudah untuk difahami..adakala aku lelah..untuk memberitahu supaya ada yang tahu apa yang aku mahu..aku tidak minta banyak..aku ingin dimengerti,difahami..susahkah? ya mungkin mmg susah..bila difikir2kan balik hidup mmg begini..banyak perbezaan..
tiba2 aku rasa sunyi..seolah2 tiada siapa perasan kewujudan aku disini..aku berdiri disini..tak nampakkah?kaburkah pandangan mata itu?atau mungkin buta? oh tidak..sebenarnya hanya tidak melihat dengan mata hati..mengapa? entah..

baiklah...~

go! dont disturb me! just move forward! let me live alone!

oh tidak...itu bukan suara hatiku..itu hanyalah kata2 dari bibir yg tidak mahu membenarkan bisikan hati nurani..itu hanya dari hati yg ego! egokah aku? maybe sometimes..kerana sering juga kata2 dari bibirku berbeza dgn kata hati..hati aku terlalu halus untuk dilukai..terlalu lembut untuk disakiti..jangan sakiti aku..sayangilah aku..fahamilah aku..
Tuhan..limpahi aku dengan kasih sayangMu..supaya aku rasa ada kawan melindungku..agar aku tak rasa sepi didalam hidupku..ya Allah..tuhan yang mencipta hati..baikilah hatiku supaya redha selalu..
oh air mata..mengapa menitis lagi jatuh ke bumi...ada sape2 nak lapkan tak???

sekian~~

7 comments:

eyena amir said...

jgn slalu sedih2.kdg2 xpe..hehe..cheer up girl...

AkuAyie said...

meh meh..aku tolon lapkan =D..
be strong. Semua ni dugaan hidup.
AKu pun rasa mcm yg kaw rasa..
tp, kite kne buat mcm xde pape! +D
have fun selagi boleh, sbb masa tak akan tunggu kita..
Kalau ko dok sini je, aku dh lama ajak kaw jejalan ke per..huhu

honeysour's blog said...

nape ni yong...
jgnlah sedih2...

::ainbutterfly~ said...

huhu..tah la..semalam tetibe je sedey..emo plak..

WeBViDeOKLiP said...

relax2
jgn pikir byk sgt
chiilll

JIVEBUMZ said...

hidup ini mmg indah.. kadang sedih kadang gumbira...

tabahla mghadapi segala yer..
kadang2 kita di atas.. dan kadang2 kita di bawah...

::ainbutterfly~ said...

tenkiu..=)