Thursday, October 21, 2010

7 weeks already ~

jumaat 15oktober2010 aku check sendiri n dapat good news that im pregnant..so happy! alhamdulillah..

isnin 18oktober2010 aku pergi klinik untuk confirmkan..doctor cakap kandungan dah 6minggu 4 hari.. =)
pagi isnin tu dah start loya2, muntah2..


selasa 19oktober2010 half day..tak larat nak keje pagi tu..makan je muntah..minum pn muntah..badan rasa lemah.. asyik terbaring je..

rabu 20oktober2010 cuma loya2 je tapi tak muntah..


khamis.......

dah 7minggu kandungan aku..hari ni pagi muntah2 gak..badan lemah sgt..rasa menggigil lutut bila nak jalan..pagi mmg betul2 rasa tak larat..dengan budak2 riuh rendahnya..adoyaiii.....penat sangat sangat sangat!


ya Allah ya tuhanku, aku bermohon..kau berilah aku kekuatan untuk menjaga zuriatku ini..aku sedar kadang2 aku lemah untuk mengawal emosi hingga mengalirkan air mata..kau lindungilah zuriatku dari segala yg buruk..berilah aku kekuatan, kesihatan yg baik, ketenangan hati dan fikiran..jadikan zuriatku ini anak yg soleh solehah..yg dapat mendoakan ibu ayahnya..
aku bersyukur sgt atas rezeki yg dah lama aku tunggu2 ni..

sekarang baru aku dapat rasa betapa mulianya pengorbanan insan bergelar ibu..

Apabila seseorang wanita mengandung janin dalam rahimnya, maka beristighfarlah para malaikat untuknya..Allah SWT mencatatkan baginya setiap hari dengan 1000 kebajikan dan menghapuskan darinya 1000 kejahatan..

apabila seorang wanita mulai sakit hendak besalin, maka Allah mencatatkan baginya pahala berjihad di jalan Allah..

7 weeks

7 comments:

Wanie-san said...

hope ain sihat2 je ye..:))

asna cute said...

alhamdulilah.. dah 7 weeks 5 weeks to go for 1st trismtr hehe =))

♥ QaseH ♥ said...

ain kiter doakan ain sihat selalu...

JIVEBUMZ said...

alhamdulillah...
syukur kepada Allah akhirnya ain n anas dikurniakan zuriat.. take care tau! n jaga diri n baby baik2...

hepi akak dengar brite nie tau!

Bun said...

awesome!

mekdonel said...

Nice Post!!
Btw,this is one of the truly great blog :
www.fdausamad.blogspot.com
Just baca 4-5 entry, sure jadi ketagih..
Im not kidding dude!!!

AkuBukanBlogger said...

get well soon...

http://kipasmati.blogspot.com/2011/02/al-kisah-mengenai-pengasas-mukabuku.html