Tuesday, March 17, 2009

usah bebankan lagi...

migrain aku datang lagi...sakit..memang aku banyak sangat berfikir..terkadang terfikir bile la masenye otak aku ni rehat..kalau nak tido tu bile baring je bukan senang nk lelap..salunye 1-2 jam baru boleh lelap..ade je yg terlintas kt fikiran..maunye tak migrain..alhamdulillah la tak teruk sgt.. dah setahun aku bertunang..memang kejap je rase..mmg skrg masa rase cam cpt btl..tu tande kiamat..kite dah diakhir zaman..setahun macam sebulan,sebulan macam seminggu,seminggu macam sehari..maha suci Allah..kite manusia ni yg kadang tak terfikir kan.. dalam tempoh setahun pertunangan aku ni mmg macam2 kami diuji..sampai aku rase blh buat novel kisah kami..doa aku,kalau betul anas zuhair diciptakan untuk aku taati..kuatkan jodoh kami..memang macam2 suara yg kami dengar..dulu mmg aku rase tak tahan nk dengar semua tu..tapi lame2 aku jadi biase..sukati korang la nak cakap ape..macam2 anggapan hinggap kt aku..bukan sekadar anggapan..tapi tuduhan..memang sedih..tapi yg boleh aku buat sabar..sabar itu indah..aku cuba sematkan dalam diri..walaupn kdg2 aku jd out of control..huhu.. hari tu aku berbincang dgn dia..ceritakan balik ape yg berlaku..smpai aku jadi pelik...mmg jelas tuhan tgh uji kami..dia pernah call aku untuk betulkan keadaan..blm smpat cakap telefon terputus..aku ingat dia yg letak..dia plak ingat aku yg letak..dia try call aku lg tp tak dpt..aku plak hantar sms tp tak smpai..keadaan jd lg buruk..lame2 baru sedar yg bukan aku atau dia yg matikan call..n yg pelik nset aku tetibe takde coverage..sms aku hantar lame baru smpai..aku terfikir2...yaAllah..mmg Kau nak uji kt mane kesabaran kami...... sakit yg aku rasa ni juga untuk hapuskan dosa2 aku selama ni.. yaAllah..usah bebankan kami dgn yg tak terdaya kami pikul..aku harap hati kami lebih kuat..kami jadi lebih sabar..sepatutnye bln ni kami disatukan..tapi macam2 dugaan..tuhan..permudahkanlah...supaya hati kami lebih tenang..segalanya2nya indah jika...cinta padaNYA mengatasi cinta manusia...

7 comments:

Ana Lyana said...

sabarlah wahai ain..
tabahkan hatimu...
cekalkan jiwamu...
sesungguhnya orang yang selalu diuji, kelak nanti bahagia akan tiba jua..mgkin lebih baik dari orang lain...

Unknown said...

sabar itu menyakitkan tetapi lepas kesabaran tu di uji.. itulah saat yg paling membahagiakan..

@reLong said...

Hye Ain..
Kt pn mCm awak gak..
Hebat di uji sjak kcil lg
Bile kt diuji..kt slalu igtkan diri kt yg stiap ape yg berlaku ada hikmahY..dan..kt slalu igtkan.bhwa..stiap org ada dugaan n ujian..Malah muGkin ada yg lbh truk dari kT dugaan doraG..

Maybe org tgk kT xda ape2 msLah..tp Hanye ALLAH S.W.T sje yg tau..btape sukarY bsabar dan btabah..

Kt harap ain btbh menempuh ujian ALLAH S.W.T
Keep On gOing Ain (*_-)

Hasnah said...

Wahhh setahu dah ker? lama tu~
Semoga nikah cepat2 yea. Best tak time mule2 nak tunag tu? boleh wat kan entry time nak tung tu. hehe Kot rajin la sis ain nak wat kan.

Myb dgn cara kita imbas kembali kenagan manis.. y duka lara tu Insyallah akn hilang~

::ainbutterfly~ said...

tenkiu2..semoga ain lebih tabah...

mohdikram said...

sabor lew teman.
gitew~

Basir Seerat said...

good blog , realy intrasting.