Thursday, August 19, 2010

Something ~

Salam 'alaik..jumaat 20ogos2010 bersamaan 10ramadhan..kejap je dah 10 hari puasa..Alhamdulillah aku dan suami dpt berpuasa sama2..even berdua je berbuka tp suara jiran2 dah cukup riuh rendah..so tak rasa sunyi sgt la..
tahun ni jgk adalah puasa yg paling mencabar utk aku..yela tanggungjawab as a preschool teacher at Genius Aulad mmg sgt mencabar..ramai org igt ala setakat ajar budak2 kecik senang je..tp hakikatnya..yg melalui je mengerti..memang letih sangat2..budak2 plak cikgu2 puasa ni kurang tenaga tp dorg makin aktif..lompat sana sini, berlari menjerit bergaduh..serius tak tipu mmg penat gile wehhh....
masa mula2 aku mengajar dulu rasa mcm tak sanggup je nak mengajar budak2 ni..bukan senang..Alhamdulillah dr yg langsung tak tau pegang pensil dah boleh melukis dgn cantik dan comel,yg tak kenal langsung abc dah boleh membaca dgn lancar..tak sabar nak ajar anak sendiri plak..INSYAALLAH..
Aku mengajar pagi n petang..pagi mmg budak2 hiper aktif..maybe energy dorg full lg..class aku pagi ada 17 org, ptg 11 org..aku lebih suka dgn budak2 ptg sbb kurang aktif pastu pndai2..maybe sbb aku lbh byk bg perhatian kt dorang..yela dah dorg kurang aktif..budak2 pg suara aku pn tenggelam dgn keriuhan dorg tu..tp aku sayang sgt kt dorg..moga2 dorang ingat kt aku bila besar nnt..n moga mereka semua jadi manusia yg berguna, yg baik, soleh solehah dan bijak..moga2 aku ikhlas menjalankan tanggungjawab..lillahitaala..byk pahala yg boleh aku dpt mudah mudahan..

4 comments:

JIVEBUMZ said...

so sweet la budak2 genius aulad nie.. nanti akak dah ade anak anta dekat ain lah yer hihi

honeysour's blog said...

rindulah kat ain..nanti kita buka puase same ek..

::ainbutterfly~ said...

jibam; mmg best anta anak kt g.a..tak rugi..modulnye sgt bagus..ok2 nnt kalo ain bkak cawangan sndiri k ila anta nak k ila ye..hehe

k nana; tula rindu k nana gak..tgu kak jibam ajak buka umah dia la ni..ngeee

mhana82 said...

Amiin...Mudah2an kasih ain pada anak sendiri lebih dr itu..biarlah mereka mengisi kekosongan hati ain buat masa ini..insya Allah pasti si pari2 kecil akan datang menemani ain suatu hari nanti.sabar, berdoa, berusaha dan tawakkal.. :)